
Što je SEO optimizacija
Što je SEO optimizacija
Cijena SEO optimizacije ponekad može biti previsoka za malog poduzetnika i mi to razumijemo. Zato ćemo vam u ovom postu dati nekoliko savjeta kako pokušati svoju web stranicu u Google tražilici rangirati što više. Dobri rezultati SEO optimizacije oduzimaju puno vremena. Nekad manje, nekad više, ovisno o konkurenciji na webu, kvaliteti sadržaja, izboru ključnih riječi itd.
Trebate li SEO stručnjaka za rangiranje vaše web stranice?
Da, ali ne nužno! “Kvaka” je u tome što za dobre rezultate SEO optimizacije treba dosta vremena. Nekad manje, nekad više, ovisno o konkurenciji na webu, kvaliteti sadržaja, izboru ključnih riječi itd. Osim toga, potrebno je razumjeti SEO i znati optimizirati web, imajući u vidu korisnika za kojeg pokušavate nešto učiniti. Sigurno nećete optimizirati web za sebe, kao što nećete pisati tekst za web za sebe.
Dakle, za dobar SEO potreban vam je stručnjak, ali to ne znači da ne možete sami visoko rangirati svoju web stranicu na Googleu.
Ako želite sami isprobati, u nastavku pročitajte nekoliko savjeta o tome kako svoju web stranicu rangirati visoko u rezultatima pretraživanja.
Analiza web stranice
Da biste rangirali web mjesto na Googleu, morate malo analizirati stvari. Analizom možete otkriti probleme na web stranici koji mogu utjecati na poziciju u Googleu. Baš kao što bih ja provjerio svoju opremu prije odlaska na planinarenje, i vi biste trebali provjeriti svoju web stranicu. Učitavaju li se stranice brzo i lako? Jesu li svi linkovi ispravni? Ako vaša stranica nije tehnički “fit”, teško ćete se popeti na vrh.
Brzina web stranice
Provjerite brzinu web stranice. Za ovo preporučujemo GTmetrix ili Pingdom Tools koji će vam pokazati upozorenja da je stranica spora. Sve greške i sve što usporava stranicu treba ispraviti. Brzina web stranice preduvjet je za visoko rangiranje na Googleu. Ako rezultati vašeg testa brzine pokazuju nešto crveno, visoko rangiranje je mnogo teže. Nije nemoguće, ali je puno teže. Baš kao i penjanje na planinu, želimo da putovanje bude što brže. Isto vrijedi i za vašu web stranicu. Brza web stranica ne samo da poboljšava korisničko iskustvo, već također dobiva Google bodove.
Istražite svoj trenutni položaj
Poput kompasa, morate znati gdje se trenutno nalazite. Provjerite gdje se vaša web stranica nalazi u rezultatima pretraživanja. To će vam dati jasnu sliku o tome što treba poboljšati. Važno je analizirati trenutnu poziciju vaše web stranice u tražilici kako biste znali gdje se nalazite i što radite. Na Google Search Consoleu možete provjeriti koliko je vaša stranica visoko ili nisko rangirana.
Tamo možete saznati koje stranice imaju visoku poziciju, koje imaju nisku poziciju, a na kojim ključnim riječima treba još malo poraditi. Osim statistike Search Consolea, treba analizirati i statistiku Google Analyticsa. Oni će pokazati kako korisnici pregledavaju vašu web stranicu, koliko dugo ostaju na stranici itd.
Istražite svoje ključne riječi
Poput otisaka koje ostavljate na cesti, ključne riječi su vaš putokaz do vrha. Odaberite one koji su relevantni za vašu djelatnost i pomoći će vam da se istaknete. Ključne riječi su riječi koje opisuju temu vašeg posta ili stranice. Lako ih je definirati, ali odabir ključnih riječi koje će vašu stranicu rangirati visoko u rezultatima pretraživanja zahtijeva malo istraživanja.
Na primjer, imate svoj frizerski salon, a frizerski salon je vaša ključna riječ. Ali nije samo vaš, postoje i mnogi drugi frizerski saloni koji imaju web stranice. Trebalo bi biti malo teže rangirati se na vrhu rezultata za tu ključnu riječ, pa možete pokušati s izrazima.
Što su fraze?
Duge ključne riječi ili fraze također su ključne riječi, ali često imaju manji opseg pretraživanja. I tu dolazi fokus na korisnika.
Zamislite da želite promijeniti frizerski salon i tražite frizerski salon u Osijeku. Možete upisati “frizerski salon Osijek” ili “frizerski salon Čepin”. Ti su upiti vezani uz lokalna pretraživanja, pa je puno lakše rangirati web stranicu na prvo mjesto pretraživanja u Osijeku.
Kao što smo napisali na početku ovog posta, potrebno je vrijeme da rezultati SEO optimizacije budu vidljivi. Dobri rezultati se neće dogoditi preko noći, a kao i kod većine stvari, ako se dovoljno trudite i ustrajete u onome što radite i što vam je cilj, rezultati će doći i bit ćete nagrađeni za svoj trud.
Nemojte se osjećati preopterećeno. Ovo je put kojim su mnogi već prošli, a možete i vi. Samo slijedite korake, korak po korak, i uskoro ćete vidjeti kako se vaša web stranica penje prema vrhu. Neka vas padovi i izazovi ne plaše – oni su dio avanture.